Helsingin Kampissa sijaitsevan Autotalon rakennushistoriaselvitys ja brändikirja laadittiin rakennuksen kehityshakkeen tueksi. Kiinteistön omistajan tavoitteena oli nostaa rakennuksen julkista profiilia ja peruskorjata sen taloteknillisten järjestelmiensä puolesta. Rakennuksen arkkitehtuurin ajaton eleganssi tunnistettiin voimavaraksi, jota hyödynnettiin brändin kehittämisessä. Peruskorjauksen jälkeen rakennushistoriaselvitystä täydennettiin haastattelemalla perusparannus- ja muutoshankkeen keskeisiä toimijoita.
Autotalo oli valmistuessaan 1958 yksi Helsingin moderneimmista liikerakennuksista, joka paalutti keskustan uutta kasvusuuntaa kohti Kamppia. Autotalon rakennuttivat sodanjälkeisen Suomen autokaupan menestyjät, Korpivaara Oy ja Veho Oy, sekä joukko muita tahoja, kuten kulutustavaroiden maahantuontiliike Trans-Meri, mainostoimisto Taucher ja Primulan leipomo- ja konditoriayritys.
Kaksi 12-kerroksista tornia ja kolme kellarikerrosta käsittävä toimistotalo oli aikanaan valtava hanke, jonka etenemistä päivälehdet seurasivat. Sen suunnittelivat arkkitehdit Eino Tuompo ja Veli Valovirta, jotka valitsivat julkisivumateriaaliksi uudenaikaisen alumiinin, varustivat talon uudenaikaisilla teknisillä ratkaisuilla ja verhosivat aulatilat marmoriin ja graniittiin. Toiseen kerrokseen tornien väliin sijansa sai modernin muotoilun huippua edustava ravintola Lido. Autokaupan myynti siirtyi Kehä III:n tuntumaan 1980-luvulla. 1990-luvun lama houkutteli Autotalon tyhjeneviin tiloihin muun muassa epämääräisiä pubeja. Ränsistynyt kiinteistö ei kiinnostanut hyviä vuokralaisia ja vuokrataso laski. Korjausvelasta kärsinyt liikerakennus korjattiin 2011–2015. Samalla teroitettiin rakennuksen brändiä. Nyt se on lunastanut uudelleen paikkansa yhtenä keskeisistä Kampin liikerakennuksista.